تصویر ثابت


Auto Forwarding .......

شما ثانیه دیگر به بانک جاوا اسکریپت ایران منتقل می شوید
امسال بصورت آزمایشی چند نهال زرشک بکاریم . - لطفابه سایت ما به آدرس roochi.ir مراجعه نمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندی خرد را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
قاسمی09151185733[6]
باسلام خدمت اهالی محترم روستا وبازدیدکنندگان عزیز ما آمده ایم تا با کمک جوانان روستا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات روستایمان روچی برداریم وبتوانیم وبلاگی را جهت جمع آوری اطلاعات ومعلوماتی که مورد نیاز شماست فراهم کنیم ازشما هم میخواهیم مارادراین راه یاری کنید باتشکر

خبر مایه

یک پیشنهاد خوب

زرشک یکی از محصولات کشاوری ارزشمند صادراتی ایران است که در زمین‌های خشک و نیمه‌خشک جنوب خراسان و برخی نقاط کشور کشت می‌شود. این محصول در خراسان جنوبی با کم آبی می‌روید و به خود می‌بالد که تاب و توان سرما و گرمای کویر را دارد و این موقعیت نصیبش شده تا هرساله، دانه‌های یاقوتش را به پای کشاورزان و زارعین و باغداران این دیار کهن بریزد.
شهرستان قائنات با سطح زیر کشت 5 هزار هکتار باغ زرشک نزدیک به 75 درصد تولید و سطح کشت این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است؛ به گونه‌ای که از هر هکتار6 هزار کیلو زرشک تر و از هر 4 کیلو زرشک تر یک کیلو زرشک خشک و تمیز به دست می‌آید.هر کیلو زرشک ارزش اقتصادی آن می‌تواند برابر با یک بشکه نفت باشد و با توجه به این موارد و ارزش و اهمیت آن در میان کالاهای صادراتی غیر نفتی حائز اهمیت و سزاوار سرمایه گذاری اقتصادی است.
زرشک را توسط پا جوش‌ها از اواسط پائیز تا اواخر زمستان در میان چاله‌های به عمق نیم متر غرس کرده و بلا فاصله آبیاری می‌کنند از سال دوم در پاییز هرس و شاخه‌های خشک و تنه‌های کم بارده بریده می‌شود.
این درخت نیاز به آب کم داشته و با هر خاکی حتی شور سازگار است وپایه آن را تا عمق 30 سانتی متر گود کرده تا ضمن رسیدن هوا به ریشه، نفوذ بیشتر آب امکان پذیر شود زمان برداشت زرشک از اواسط مهر ماه تا پایان آبان ماه طول می‌کشد و چنانچه در پاییز باران ببارد باعث میوه زرشک می‌شود و اگر باران نبارد برداشت آن دیرتر و میوه شیرین‌تر می‌شود شیوه برداشت آن بصورت سنتی و اغلب با بریدن شاخه که خشک کردن آن را سهولت می‌دهد انجام می‌شود.
زرشک مرغوب از نوع پفکی است که در این روش زرشک را با سرشاخه موجود قطع می‌کنند و در انبارهای مخصوص و بر روی داربست می‌خشکانند و در نوع دیگر با دست برداشت می‌شود و در خرمن‌هایی که به همین منظور تهیه شده جهت خشکانیدن استفاده می‌کنند که بعضاً در کیفیت محصول اثر مستقیم دارد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوست خوبم تولدت مبارک


+ باسلام دوست خوبم تولدت مبارک
+ باسلام